The Brandaholic a vizitat (şi a încercat, totodată) Atelierul de Tuns din strada Aurel Vlaicu 25, un loc mic, dar primitor, unde domneşte eleganţa. În timp ce Alexandru Mocanu s-a lăsat pe mâinile lui Valentin Niculescu, managerul Atelierului, noi am aflat povestea acestui business aflat la început de drum. Vă prezentăm o tunsoare, un salon şi o poveste în stilul „clasic pentru bărbaţi“!

 

Când am intrat în salonul de pe strada Aurel Vlaicu, un loc ferit de agitaţia Bucureştiului, l-am văzut, în stânga încăperii, pe Valentin, un tip brunet, îmbrăcat la costum, care lucra la laptop. Alex s-a aşezat pe scaunul de tuns, iar Valentin a lăsat laptopul deoparte şi s-a pregătit de lucru, punându-şi sacoul pe el, pentru ca ţinuta să fie completă. Aveam în faţa ochilor un frizer care urma să-şi facă meseria purtând cămaşă, cravată, sacou, pantaloni de costum şi pantofi eleganţi. „Un bărbat nu-şi dă niciodată sacoul jos, decât atunci când se aşază“, punctează Valentin. Aceasta este o regulă internă a salonului său: toţi angajaţii vor purta sacou, sau cel puţin cămaşă şi vestă, fiindcă aşa trebuie să se prezinte un bărbat modern şi sigur pe el.

 

Valentin Niculescu este economist de meserie, însă știe să și tundă, a învățat când era mic. Atelierul de Tuns a luat fiinţă în noiembrie 2013, fiind o idee a sa de a pune în aplicare un model personal de afacere, un nou tip de frizerii în Bucureşti. Stilul „clasic pentru bărbaţi“ îl caracterizează pe „bărbatul matur, care a înţeles importanţa aspectului fizic, modul în care se prezintă în societate, în compania celorlalţi.“ Valentin îşi propune ca, pe viitor, să deţină peste 40 de saloane în Bucureşti. „E nevoie“, spune el, făcând aluzie la numeroşii bărbaţi pentru care tunsul este doar o necesitate pe care o rezolvă într-o frizerie de cartier, cu 15 lei.

În viziunea lui Valentin, bărbaţii din România se tund mai bine decât femeile, însă nu stau la fel de bine când vine vorba de vestimentaţie. Şi-ar dori ca ei să capete stil în modul în care îşi poartă părul, în felul în care şi-l tund sau şi-l aranjează, în orice moment al zilei, „chiar şi atunci când coboară până la magazin să cumpere o pâine“. Totodată, Valentin le recomandă bărbaţilor „să caute timp, cât mai mult timp pentru micile detalii care fac diferenţa“.

„Să n-aibă experienţă şi să nu fumeze“

Angajatul ideal pentru Atelierul lui Valentin, are „în jur de 25 de ani, nu are experienţă şi este nefumător“. Selecţia potenţialor săi colegi de salon se face rapid: „Din 20 de oameni care vor acest post întreb câţi fumează. Mai rămân doar 2-3 şi-apoi e simplu“, explică frizerul. El are nevoie de oameni tineri, deschişi, pe care să-i instruiască în stilul „clasic pentru bărbaţi“ şi consideră că eleganţa şi bunul gust nu au ce căuta în aceeaşi ecuaţie cu ţigările. Fair enough, am spune.

„Un bărbat nu-şi dă niciodată sacoul jos, decât atunci când se aşază.“ – Valentin Niculescu, frizer

După ce Alex s-a aşezat pe scaunul de tuns, Valentin a început să-l întrebe mai multe detalii legate de păr: cum îl poartă de obicei, cât de scurt sau de lung îl doreşte în zona perciunilor, cum îşi aranjează bretonul. Consilierea de dinaintea tunsului în sine face parte din programare, căreia îi urmează scurtarea părului, spălarea lui, uscarea, finisarea şi, la final, aranjarea, când frizerul îi prezintă clientului produsele de styling.

Pentru o tunsoare ca la carte, un frizer ţine seama de o mulţime de aspecte. Contează fizionomia feţei, culoarea tenului, tipul de păr, vârtejurile… „Sunt detalii pe care le luăm în considerare de fiecare dată, cu fiecare client în parte“, explică Valentin. În ceea ce priveşte tendinţele în materie de frizuri, anul acesta părul se poartă „tuns scurt pe laterale şi cu partea superioară lăsată foarte lungă şi orientată spre spate.“

Ne-a plăcut Atelierul de Tuns şi, mai ales, principiile de la baza acestui business care se dezvoltă atât de frumos din noiembrie până în prezent. Îi dorim lui Valentin să ajungă într-un timp cât mai scurt la un număr de 40 de saloane în Bucureşti şi să înfiinţeze, astfel, o şcoală informală de tuns „clasic pentru bărbaţi“, prin puterea exemplului.

The Brandaholic recomandă călduros Atelierul de Tuns!